UEFA Avrupa Ligi 6. hafta maçında Fenerbahçe, İspanya ekibi Athletic Bilbao ile karşı karşıya geldi. Ülker Stadyumu’nda oynanan maçı konuk ekip 2-0 kazandı. Athletic’in gollerin 5 ve 45. dakikalarda Inaki Williams kaydetti.
Fenerbahçe’de Mert Müldür 69. dakikada ikinci sarıdan kırmızı kart gördü.
Bu sonuçla Avrupa Ligi’nde evinde ilk kez maç kaybeden Fenerbahçe 8 puanda kaldı. Yenilgisiz devam eden Athletic Bilbao ise puanını 16’ya yükseltti ve maç fazlasıyla liderlik koltuğuna oturdu.
Mourinho’nun yanlış kadro tercihleri yüzünden gelen yenilgide baş rol Becao yerine oynayan Samat’ten geldi. Kaleci Livakovic’e verdiği geri pas ile rakibin topu alıp gol atması taraftarı şoke etti. İlk yarı da her top aldığında ıslıklandı. İkinci yarı oyuna Çağlar girdi. İyi oynadı.
MAÇTAN DAKİKALAR
5. dakikada konuk ekip 1-0 öne geçti. Samet Akaydın’ın kısa düşen geri pasına hareketlenen Guruzeta kaleciyle karşı karşıya durumda topu sağdan boş koşu yapan Inaki Williams’a bıraktı. Inaki Williams, topu boş ağlara gönderdi.
27. dakikada Amrabat’ın kaptırdığı topla hareketlenen ve kaleciyle karşı karşıya kalan Guruzeta’nın şutunda, Livakovic meşin yuvarlağı oyun alanına çeldi. İkinci şutu da kurtararak gole izin vermedi.
42. dakikada Saint-Maximin’in pasıyla ceza sahası dışı sol çaprazda topla buluşan Mert Müldür’ün uzak direğe plasesinde, meşin yuvarlak yan direğin dibinden auta çıktı.
45.dakikada Athletic Bilbao, farkı 2’ye çıkardı. Kendi yarı alanından aldığı topla ilerleyen Sancet’in pasıyla sağ çaprazdan ceza sahasına giren Inaki Williams’ın dar açıdan şutunda, top üst direğe çarparak filelerle buluştu: 0-2. Golden önceki hatası sebebiyle Samet Akaydın top ayağına her gelişte ıslıklanıyor. Fenerbahçe kulübesindeki oyuncular taraftara ‘yapmayın’ şeklinde hareketlerde bulunuyor.
İKİNCİ YARI
52. dakikada sağdan Inaki Williams’ın etkili ortasında, altıpasın solunda Berenguer’in yaptığı vuruşta top üstten auta çıktı.
63. dakikada ani gelişen Athletic Bilbao atağında ceza yayı üzerinde topla buluşan Sancet’in şutunda, meşin yuvarlak üstten auta gitti.
68. dakikada Tadic’in ortasında altıpasın solunda Dzeko’nun yaptığı kafa vuruşunda, top kalecide kaldı.
Fenerbahçe 10 kişi kaldıktan sonra işi zorlaştı. Mert Müldür’ün sarı kartı varken, neden faul yapar anlamak mümkün değil. Bu arada maça Samet yerine Becao ile başlamayan Mourinho oldu. Beşiktaş maçında da goller kaçırıldı ve bir hatadan gol geldi. Maçın geri kalan bölümlerinde Atletic Bilbao kendini zorlamadı. Pozisyonlara girmeye çalışırken, Çağlar’ın iyi oynaması ile 3’cü golü bulamadılar. Bal yapamayan arı misali Fenerbahçe sahadan mağlup ayrıldı.
UEFA Avrupa Ligi 6. hafta maçında Athletic Bilbao’ya 2-0 mağlup olan Fenerbahçe’de teknik direktör Jose Mourinho maç sonrası konuştu.
“MANCHESTER UNITED MAÇI GİBİ BAŞLADIK”
Bence bu akşam maçı izleyen herkes ne olduğunu biliyor. Maça çok iyi başladık. Manchester United maçına benzer bir oyun vardı. Çok iyi başlangıç yaptık. Rakibimiz zorluklar yaşadı.
“BİZ HATA YAPTIK, TEKRARLIYORUM BİZ…”
Daha sonra biz, burayı tekrarlıyorum, biz hata yaptık. Durum değişti. Ondan sonra ilk yarıda iyi oynamaya devam ettik. İlk yarıdaki 1-0’lık sonuç hak edilmemiş bir skordu. Bir anda bir şutla 2-0 oldu. İlk yarıda daha iyi olan bizdik. 2-0’dan sonra işler zorlaştı. Değişiklikler yaptık. Ama ondan sonra 10 kişi kaldıktan sonra maç bitti bizim için.
“TARAFTARIN TEPKİSİNE YORUM YAPAMAM”
Taraftarların tepkisi hakkında yorum yapamam. Onlar bu kulübün temeli. Ben bu kulübe hizmet eden birisiyim. Onları eleştiremem ama bu hatayı biz yaptık. Hata yapan bizdik. Taraftarlar üzgünler ama bizden daha üzgün değiller. Taraftarlar duygusal olabilir ama bizler profesyoneliz. Üzgün olabiliriz ama sakin kalmalıyız.
TEPKİLER OYUNU DÜŞÜRDÜ MÜ?
Öyle olduğunu düşünmüyorum çünkü Samet, o hatayı yaptı ve ilk yarıda güçlü bir tepki vardı. Takım ilk yarıda iyi oyun sergiledi. Samet de hatadan sonra iyi bir oyun sergiledi. İlk yarı, iki yarıya bakınca daha iyi olan yarıydı. 1-0 zaten adil bir sonuç değildi. 2-0, göğsümüze bir bıçak darbesi gibi oldu. Bu tepkiler üzücü ama ben taraftarın tepkisini eleştirmem. Onlar her şeyin temeli. Onlardan gelecek tepkiyi eleştirmem sadece maçtan sonra da söylediğim gibi hatayı Samet yapmadı, biz hata yaptık.
Fikrim şu, futbolda en önemli şey sonuçlardır. Her zaman kazandığınız bir dönemde sonuçlar önemli gözükmeyebilir. Ama böyle dönemlerde sonuçların önemli olduğunu görüyorsunuz.
“İRFAN’I GELİŞTİRMEM İÇİN SAKAT OLMAMASI GEREK”
İrfan’ı geliştirmem için sakat olmaması gerekiyor. Son aylarda sakat ve iyileşme süresindeydi. İstikrar sağlayamadı. Bugün de oynayıp oynamayacağından emin değildik. Bizim için soru işaretiydi. Bizim için riskti.
“OYUN KURAN STOPERLERİ SEVİYORUM! BECAO…”
Becao, oynamadığı için soruyorsunuz. Her stoperin farklı özellikleri var. Oyun kurmayı seven stoperleri severim. Bunu yaparken de bazı riskler alıyoruz. Becao bu anlamda farklı bir stoper. Ben oyuncularımdan mutluyum. Oyuncularımı otobüsün altına atamam.
“LYON MAÇINDA SOL BEKTE KİM OYNAYACAK?”
Ama Jayden’ın elimde olmasını isterdim. Kostic’in, Oğuz Aydın’ın elimizde olmasını istemem. Ne kadar zor durumda olduğumu görüyorsunuz. Bugün yedekte orta saha oyuncusu yoktu. Bazen belki de gerçeği görmeden bakıyorsunuz. Türkçe bilmiyorum ama kulüp yeterli bilgiyi veriyor mu size, iki oyuncudan bahsettiniz. Benim için açıklama yapmak kolay. Keşke tüm oyuncular elimizde olsa. Mert Müldür, cezalı duruma düştü. Lyon maçında sol bekte kim oynayacak, belki televizyondaki yorumcular bana yardımcı olur.
“TUR ATLAYACAĞIZ”
Önümüzdeki maçlardan minimum 3 puan alacağız ve listeyi değiştirme şansımız olacak. Kostic ve Oğuz Aydın’ı listeye yazabileceğiz. Dolayısıyla ligin ikinci yarısında daha güçlü olacağız. Tur atlayacağız. Belki tur atladıktan sonra Bilbao ile karşılaşırız. Kendileri iyi bir rakip ama bugün maç bizim elimizdeydi.
“SAMET’İ KORUYACAĞIZ”
Önümüzdeki maçta Fred, Oğuz, Kostic geri dönecek. Samet’i korumam gerekiyor. Evimizdeki maçta oynatamam onu. Onu korumam gerekiyor. 3-4-5 değişliklik olacak ama henüz düşünmedim. Başakşehir’i iyi biliyorum. Eğer uyuyabilirsem yarın, eğer uyuyamazsam bugün analiz etmeye başlayacağım.
MAÇ ANALİZİ
Mourinho gibi Portekiz Teknik Direktörleri Türk Futbolunu küçük görüyorlar. Pereira, Jesus ve Mourinho Fenerbnahçe’yi oynatamıyorlar. Ortak özellikleri kadro kurulurken yanlış adamlar aldırıyorlar. Onlarla’da batıyorlar. Sezon başında Fenerbahçe’nin başına geçen Portekiz’liden umutlu olan taraftarlar. Göztepe, Samsun beraberlikleri ve Galatasaray yenilgisi ile hayal kırıklığına uğradılar. Çünkü rakipleri küçümseyen Mourinho oldu. Fenerbahçe’de Forvet hattı yazdan beri Dzeko’ya kalırken, onun En Nesyri’yi ısrarla aldırdı. Haftalarca onu yedek bıraktı oyuna sonra soktu. Batsuayi onadan daha fazla yarar sağlardı. Rakibe bedavaya gitti. En Nesyri’ye gelen teklif var. Satıp Fenerbahçe 2 tane Brezilya, Arjantin kökenli Forvet alırsa bir şeyler yapar. Türkiye Kupasına katılmak zorundadır. Fenerbahçe’yi kupadan kaçan takım yapamaz.
Mourinho Avrupa’da başarılı olmuş olabilir burada ne futbol oynatıyor nede takımı maça hazırlamıyor. Kötü durumdaki Beşiktaş’a bile yenilen ve yedek kadrodaki oyuncuları doğru dürüst kullanmayan bu adam teknik direktör falan değildir.
Fenerbahçe Avrupa kadrosuna sol kanat tek isim Osterwolde’yi yazdırdı. Onun sakatlığı ile iş bitti. Çünkü Liste yapılırken doğru dürüst yapılmayan kadro planlaması Mourinho’nun eseridir.
Mourinho’nun başarısızlığı gittikçe artarken, kadronun acilen güçlenmesi gerekiyor. Becao’yu oynatmayan Mourinho son 2 maçtan yenilgi ile ayrıldı. Atletic Bilbao İspanyol Futbolunun temsilcisi disiplin içinde oynadılar.
Fener Takımı iyi başladı. 5 dakikada böyle bir geri pas yapan Samet sayesinde 1-0 öne geçtiler. İlk yarıda Amrabat’ta benzer hata yaptı. İki şutu Livakovic önledi.
44’üncü dakikada tek başarılı hücumlarında sağ çaprazdan İnaki Williams skoru 2-0 yaptı.
İkinci yarı Samet çıktı Çağlar girdi. Oyunu Orta saha da tutan rakip oyuncular defansta bir kaç pozisyonda hata yaptılar ama kaleci Jelson fırsat vermedi. Mert ikinci sarıdan atılınca iş bitti. Atletic Bilbao rahatça maç kazandı. Maç sırasında taraftar Ali Koç istifa sesleri ile stadı inletirken, Aziz Yıldırım istendi. Fenerbahçe Mourinho’nun elinde oyuncak oluyor. Gelecek Avrupa maçında Lyon’u yendiğinde bir üst sıraya çıkabilir. Portekiz’liden bir şey olmayacağı açık…





