Rusya’daki terör saldırısıyla ilgili Bakan Bayraktar’dan açıklama

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, 13’üncü kez kapılarını açan nükleer enerji zirvesi ATOMEXPO-2024 Forumu’nda genel oturumda konuştu.

Foruma katılmaktan dolayı mutluluğunu dile getiren Bayraktar, “Bir önceki forumdan sonra Türkiye’de birtakım değişiklikler yaşandı. Türkiye artık nükleer yakıta sahip bir ülke haline geldi. Türkiye artık nükleer yakıtı sahada kullanıyor. Dubai’de düzenlenen Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı’nda büyük bir koalisyon oluştu. Bu zirvede 2050 yılına kadar nükleer enerji santrallerinin kapasitesinin üç kat artırılması gerektiği ifade edildi ve hedeflendi. Bu kapasite artışı çok ciddi bir çalışma gerektiriyor” ifadelerini kullandı.

TÜRKİYE’NİN ENERJİ KAYNAKLARINI ARTIRMASI VE ÇEŞİTLENDİRMESİ GEREKİYOR

Avrupa ve Türkiye’nin enerji ihtiyaçlarının arttığını ifade eden Bakan Bayraktar, Türkiye, ekonomisi hızla büyüyen bir piyasa. İhtiyaçlarımızı ve sanayimizi karşılamak için enerji kaynaklarını artırmamız ve çeşitlendirmemiz gerekiyor. 20 sene içerisinde enerji ihtiyacımız 3 kat arttı. Her sene enerji tüketimi ortalama yüzde 4 kadar artış gösteriyor. Bu büyüme; gelecek 20 senede de artarak devam edecek. Bu da enerji piyasalarında birtakım değişikliği gerektiriyor. Bu büyümeyi bir şekilde karşılamamız gerekiyor. Nükleer enerji kaynaklarını artırmamız gerekiyor” diye konuştu.

“SİNOP’TAKİ PLANLARIMIZI VE İŞ BİRLİĞİMİZİ GELİŞTİRMEK İSTİYORUZ”

“Akkuyu Nükleer Santrali ile kat ettiğimiz yol önemli” diyen Bakan Bayraktar, şöyle devam etti:

“Bu yolu Rosatom ile birlikte yürüdük. Şu an sahada 4 nükleer ünite için faaliyetler devam ediyor. 2035 yılına kadar 4 nükleer ünite de faaliyete başlayacak. Kapasitesini zamanla artıracağız. Akkuyu’nun kapasitesi 8,8 gigavat olacak. 4 reaktör daha Sinop’ta yapılması gerekiyor. Tüm bunlar Sayın Cumhurbaşkanımızın da ifade ettiği yeşil enerji hedeflerimizi hayata geçirmek için son derece önemli. Bu kapsamda Rosatom ile Sinop’taki planlarımızı ve iş birliğimizi geliştirmek istiyoruz. Çin’den Güney Amerika’dan enerji piyasamıza yatırım yapmak isteyen şirketler var. Küçük modüler reaktörlere de odaklanmak ve bu konuda da yatırımlar yapmak istiyoruz. Türkiye’yi karbonsuz sanayiye geçirmek için bu sürece önem veriyoruz. Enerji potansiyelimizi artırmak için iş gücüne yönelik sermayemizi de yan sektörleri de geliştirmemiz gerekiyor. Şu an Rosatom ile yaptığımız iş birliğine bu süreçler de dahil. Sonuç olarak Rosatom ile Türkiye’de nükleer ekosistem kuruyoruz.”

Related Posts

Galatasaray’da Samsunspor maçı hazırlıkları başladı

Galatasaray, Trendyol Süper Lig’in 32. haftasında 2 Mayıs Cumartesi günü deplasmanda Samsunspor ile yapacağı maçın hazırlıklarına başladı.

Trabzonspor kalmasını istemişti: Manchester United, Onana’nın bonservisini belirledi!

Son dakika haberleri. İngiltere Premier Ligi takımlarından Manchester United, Kamerunlu kaleci Andre Onana’nın bonservisini belirledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kaçırdığınız Haberler

Trabzon’da yağmurla birlikte çakan şimşekler gökyüzünü aydınlattı

  • By
  • Mayıs 28, 2026
  • 3 views
Trabzon’da yağmurla birlikte çakan şimşekler gökyüzünü aydınlattı

Zonguldak’ta cezaevinde rahatsızlanan 5 hükümlü ve tutuklu hastaneye kaldırıldı

  • By
  • Mayıs 28, 2026
  • 3 views
Zonguldak’ta cezaevinde rahatsızlanan 5 hükümlü ve tutuklu hastaneye kaldırıldı

Zonguldak’ta cezaevinde mide bulantısı şikayetiyle 18 hükümlü tedavi altına alındı

  • By
  • Mayıs 28, 2026
  • 4 views

Zeytinin kilosunu 50 TL’ye sattı

  • By
  • Mayıs 28, 2026
  • 3 views
Zeytinin kilosunu 50 TL’ye sattı

Giresun’da otomobil dereye uçtu: Karı-koca hayatını kaybetti

  • By
  • Mayıs 28, 2026
  • 4 views

Bakan Yumaklı, üreticilerin elinde kalan kurbanlıkların ESK tarafından satın alınacağını bildirdi Açıklaması

  • By
  • Mayıs 28, 2026
  • 2 views